Isnin, 28 November 2011

Memandang yang tak terpandang...

     Hari demi hari ku hitung waktu..
     Semakin rancak pula fikiranku melayang,
     Berligar ke satu sudut masih begitu jelas
     walaupun jaraknya beribu batu.

     Tapi bila aku memandang yang tak terpandang,
     Hati pula semakin kencang  degupannya.
     Mampukah aku meniti perjalanan
     tanpa memandang disekelilingku.....?

     Sanggupkah aku menempuhi semuanya dengan lebih
     tenang dan aman?
     Beranikah aku mengharungi satu garisan yang dulunya kian pudar?
     Redhakah aku dengan segenap hatiku selama ini dalam mencapai satu impian?

             Memandang yang tak terpandang,
             Aku rasa setiap mata memandang ke arahku....
             Menjadikan hati aku tidak damai dan tenteram...
             Menjadikan aku takut meniti jalan yang usang...
             Menjadikan hatiku terluka kembali.....

Memandang yang tak terpandang,
ku cuba tutup pandangan yang tak terpandang,
kerana ku tahu, apa yang aku pandang ,
bukan apa yang aku tak terpandang,
kerana aku juga tahu aku cuma akan terpandang apa yang
akan aku pandang....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan